Donderdag 22 maart was het zover. Bij korfbalvereniging KV DOT werd de thema-avond ledenwerving afgetrapt. De lezing was zeer dynamisch met praktijk voorbeelden en veelvuldig interactie tussen de deelnemende verenigingen. Dankzij gastspreker Lucien de Groot kregen wij een goed beeld van de denkwijze van een reclamestrateeg in het verenigingsleven. Door veel in te zetten op het creƫren van een identiteit worden (nieuwe) leden sneller betrokken bij een vereniging en biedt dat kansen om sneller bekendheid te verwerven in de regio.

Het blijft een hot topic. Hoe krijg je nu toch meer leden naar je vereniging. Ook hier lijkt de traditionele denkwijze soms in de weg te staan van daadwerkelijk meer succes. Het blijven vasthouden aan ouderwetse jaarlijkse lidmaatschappen, is voor veel potentiele leden niet aantrekkelijk genoeg. Mensen willen kunnen switchen en hebben nu eenmaal minder binding. Blijf je dan als club tegen de stroom inroeien of ga je meer aanpassen in je aanbod.

Het Sport Expertise Centrum kan uw vereniging helpen door actief mee te werken aan duurzame ledenwervingsprojecten. Interesse? Neem dan gerust contact met ons op.